Implanty

Pacjentom w naszej klinice wszczepiamy implanty szwajcarskiej marki Straumann znanej z dążenia do perfekcji, poszukiwań rozwiązań, które są w stanie umożliwić jak najwierniejsze odtworzenie naturalnego uzębienia pacjenta. Chodzi zarówno o pojedyncze braki, jak i  całkowite bezzębie.  Efektem 35 lat udokumentowanych badań naukowych jest ponad 700 publikacji. Wynika z nich, że w około 97% przypadków wszczepień implanty Straunanna zachowały swoją funkcjonalność przynajmniej 10 lat.  Implanty poddawane są dokładnym testom klinicznym. Każdy implant jest dostępny w wersji z powierzchnią SLA, dodatnio wpływającą na integrację implantu z kością oraz udoskonaloną SLAactive, przyspieszającą tempo stabilizacji implantu i umożliwiającą szybsze osadzenie na nim korony protetycznej.

Implanty 4

Proteza na implantach

Jako alternatywę dla tradycyjnych protez akrylowych (tańszych ale powodujących dyskomfort i zanik kości)  oferujemy innowacyjne protezy oparte na implantach – doskonałe rozwiązanie szczególnie dla pacjentów, którzy utracili wszystkie zęby naturalne. Proteza taka odznacza się niebywałą stabilnością, przez co jest funkcjonalna i wygodna. Zapewnia wyjątkową estetykę uśmiechu, znakomicie imitując naturalne uzębienie pacjenta.. Jest dobrze tolerowana przez organizm, nie przyczynia się do zaniku kości. Założenie jej wymaga wszczepienia czterech implantów w szczęce (przy protezach górnych) lub dwóch w żuchwie (protezy dolne). Proteza zostaje ustabilizowana przy użyciu łączników oraz zatrzasków ( może być wyjęta z jamy ustnej w każdej chwili, prosta w higienizacji).

>Implanty 3

Co jest zagrożeniem dla powodzenia leczenia implantologicznego?

Przede wszystkim gromadzenie się na zębach osadu, czyli płytki bakteryjnej (miękki nalot tworzony przez bakterie, węglowodany i grzyby). Płytka może tworzyć się zarówno na powierzchni zębów,  koron, jak i  implantów. Organizm broni się – dochodzi do reakcji zapalnej. A przewlekły stan zapalny może doprowadzić do zaniku kości, dziąseł, ruchomości zębów, uszkodzenia lub zniszczenia wszczepionego implantu.  Dla utrzymania efektów leczenia implantologicznego  niezbędna jest prawidłowa higiena jamy ustnej. Polega ona nie tylko na regularnym czyszczeniu zębów oraz przestrzeni międzyzębowych, ale i profesjonalnych zabiegach higienizacyjnych, takich jak skaling. Zabieg ten polega na oczyszczaniu szkliwa z kamienia nazębnego. Pozytywnie wpływa na estetykę uśmiechu i pozwala zapobiec następstwom przewlekłego stanu zapalnego. Jest niezbędny dla zachowania zdrowia dziąseł i całego przyzębia, utrzymania integracji implantu z tkankami miękkimi i kostnymi. Otaczające implant tkanki dziąsła stanowią naturalną barierę ochronną kości, w którą wszczepiony jest tytanowy korzeń zęba. Zabiegi higienizacyjne utrzymujące zęby pacjenta bez kamienia nazębnego wpływają na długotrwałe efekty leczenia implantoprotetycznego. Ważne są regularne wizyty kontrolne u stomatologa – co 3- 6 miesięcy, w zależności od pacjenta. Raz do roku wskazane jest badanie radiologiczne.